Siden 1995 har Fendt 900 Vario været populær hos store landbrug og maskinstationer takket være en komplet kombination af arbejdskraft og komfort.
Nu har Fendt lanceret en helt ny 900-serie. Det er ikke bare en lille opdatering. Det er heller ikke en 1000'er i mindre skala. Det er en helt ny traktor med masser af nyudviklet teknologi, der uden tvivl vil tilfredsstille de mest krævende chauffører.
- Brændstofforbruget er minimalt – Maskinbladet har i en PowerGear test målt et forbrug på kun 205 g/kWh, hvilket kun overgås af Fendt’s 1.000-serie med under 200 g/kWh
- Motoren er fra MAN, og topmodellen Fendt 942 Vario kan prale med en slagvolumen på 9 liter og 415 hk
- Serviceinterval 1.000 timer
- Transmissionen er en nyudviklet TA 300 transmission, der trinløst får traktoren til at køre op til 60 kilometer i timen. De tilladte 40 km/h kan nås ved kun 950 motoromdrejninger.
- Frontkamera for nem montering af redskaber i frontliften.
- Automatisk tilkobling af 4WD og fordeling af effekten mellem akslerne.
- Ny rummelig kabine med overskuelig instrumentering og mange brugervenlige features
- Indstillelige komfortspejle - både de traditionelle spejle og vidvinkelspejlene kan indstilles fra Vario-terminalen og køres ud og ind.
- Mulighed for RTK autostyrring med Varitronic TI Auto der arbejder sammen med forager-automatikken for endnu bedre nøjagtighed og førerkomfort.
Model | kW | hk |
---|---|---|
930 Vario | 217 | 296 |
933 Vario | 239 | 326 |
936 Vario | 261 | 355 |
939 Vario | 283 | 385 |
942 Vario | 305 | 415 |
FendtONE helt ny måde at betjene, kontrollere, dokumentere og arbejde med en traktor. Det avancerede koncept forbinder en intuitiv betjening på traktoren med gårdkontoret og giver helt nye muligheder i den daglige drift.
Med det nye FendtONE-koncept er der armlæn med multifunktionsjoystick og hele 3 multimedieskærme til rådighed. En 12"-standardterminal på armlænet, en digital 10"-skærm ved rattet og der er plads til en ekstra 12"-terminal i loftsbeklædningen (option). Den kan skubbes halvvejs op i tagbeklædningen, når du ikke anvender den.
Brugervenlighed og ergonomi havde førsteprioritet, da Fendt’s ingeniører udviklede kabinen og dens betjeninger, men også ønsket om maksimal effektivitet og minimal risiko for fejlbetjening var i fokus.
Brændstofforbruget er minimalt – Maskinbladet har i en PowerGear test målt et forbrug på kun 205 g/kWh, hvilket kun overgås af Fendt’s 1.000-serie med under 200 g/kWh
Se PowerGear testen lige her